Een bijzonder verhaal

Zevende klassenassistent

KlassenassistentWe zijn blij met een zevende klassenassistent: een jonge vrouw van rond de 22 jaar (denken we) met een zoontje. Zij is een paar jaar geleden getrouwd en bij haar schoonouders ingetrokken. Dit is heel normaal in Bangladesh. Haar man overleed, toen hun zoontje een paar maanden oud was. Vlak daarna zetten haar schoonouders haar het huis uit. Ze mocht niets van zichzelf meenemen, zelfs haar eigen naaimachine niet. Een vrouw met een kind kost immers alleen maar geld en er waren door het overlijden van haar man geen inkomsten meer. Gelukkig mocht ze weer terug naar haar ouders. Sinds een paar maanden werkt ze bij ons op school tot grote tevredenheid van iedereen. ’s Morgens werkt ze in de klas en ’s middags in het naaiatelier. Ook is ze erg handig met de computer. Toen wij de laatste dag afscheid van iedereen namen viel ze ons huilend in de armen omdat ze zo blij is dat ze nu deze kans krijgt bij ons. Ze heeft nu een eigen inkomen en kan hierdoor voor haar zoontje zorgen.