Gastvrij onthaal bij bezoek aan de Learn.Work.Shop

In oktober 2019 zijn we met een groep van 10 mensen weer naar de Learn.Work.Shop (LWS) in Bangladesh geweest. Voor meer dan de helft was het een eerste bezoek aan Bangladesh. Wat een bijzondere reis hebben we samen gemaakt. Dit keer gingen Ali, Lucy, Marjan, Fred, Robbert, Michiel, Janneke, Nick, Marilijn en Elke mee. Na een aantal dagen in het chaotische en kleurrijke Dhaka gingen we per trein naar het noorden. Aangekomen in Rajarhat, waar het bijzondere gebouw van de Learn.Work.Shop staat, werden we welkom geheten door alle naaisters, leerkrachten en kinderen. Een rondleiding en uitleg van het naaiatelier over de mutsen, de winkel en het schoolgebouw volgde, inclusief een demonstratie touwtje springen van de kinderen en ons!

Na een dans, spel en knutsel ochtend met de 3 kleuterklassen zijn we het dorp in gegaan. Wat een prachtige, groene en gemoedelijke omgeving. De mensen wonen in kleine golfplaathuisjes en werken op de rijstplantages, de markt of ze maken ambachtelijke producten. In dit niet-toeristische land hadden wij als groep lange Nederlanders veel bekijks.  Maar overal zijn de mensen zo vriendelijk en gastvrij. Na Rajarhat waren we uitgenodigd door Fahim, een bekende van ons, en zijn ouders om te komen kijken op een basisschool net buiten Dhaka. Het was een feestelijk onthaal waarbij honderden mensen aanwezig waren. Na een dag van tientallen selfies maken met iedereen, speeches, heel veel lekker eten, dansoptredens, klassen bezoeken en taart aansnijden gingen wij moe maar met de grootste glimlach weer terug naar Dhaka. We hebben deze mooie reis samen afgesloten bij Fahim en zijn ouders met eten, heel veel eten.

Na een reis vol nieuwe indrukken en herinneringen kijken we allemaal met veel plezier terug. Tot een volgende keer bijzonder Bangladesh!