Blog, Pani algemeen

Mutsjes en slabbetjes, gemaakt door Bengaalse vrouwen

Stel je voor je bent de taal niet machtig en je moet uitleggen hoe je “Geboren in Rijnstate” op babymutsjes borduurt, of een logo van een Verloskundigen praktijk op slabbetjes. Voor die taak stond Marjan. Gelukkig kreeg ze hulp van Ali als tolk. Voor de Bengaalse vrouwen is Nederlands wat voor ons Chinees is. De R van Rijnstate wordt al snel een A. We bedachten creatieve oplossingen: de vrouwen eerst laten oefenen met de R en stempels laten maken voor een opdruk op de mutsjes en slabbetjes.

Het Ziekenhuis uit Arnhem heeft de opdracht gegeven om 2.500 babymutsjes te maken. Verloskundigen Veenendaal heeft 500 slabbetjes als cadeau besteld. De slabbetjes en mutsjes zijn handgemaakt met lokale stoffen. Als Rijnstate tevreden is over de mutsjes dan kan de opdracht een vervolg krijgen.

Bij het slabbetje komt een mooi kaartje met informatie over het project. Zo wordt het een uniek cadeautje: van vrouwen, voor vrouwen, door vrouwen. Via mond-tot-mondreclame hoopt Marjan nog meer opdrachten binnen te krijgen, zodat we nog meer vrouwen in Bangladesh aan een baan kunnen helpen.