Blog, Pani algemeen

Nederlandse Ambassade bezoekt het project & feestelijke opening

En dan is het eindelijk zo ver: het openingsfeest kan beginnen. Wij zien er prachtig uit in onze Bengaalse kleren. We verwachtten 300 genodigden, maar vanuit het dorp en de omgeving stroomden de mensen toe. Het is hun ambachtsschool. Er kwamen spontaan mobiele winkeltjes en een parkeerplaats voor riksja’s. En als dan de stroom uitvalt, de microfoon het niet doet en de band niet kan spelen, wordt er een groot beroep gedaan op ons organisatorisch talent.

Nederlandse ambassade

Henrick van Asch van Wijck, first secretary political en economic affairs, van de Nederlands ambassade verrichtte de openingshandeling. Hij vertelt ons enthousiast:
“Naar goed Bengaals gebruik zijn we (Henrick en zijn collega Nathalie) uitbundig verwelkomt en de welgemeende Bengaalse gastvrijheid liet niets te wensen over. Met veel enthousiasme hebben we het prototype van de bamboefiets bezichtigd. De Nederlandse ambassade in Dhaka kijkt met smart uit naar het moment waarop de productielijn in gang wordt gezet: een paar bamboefietsen zouden we in Dhaka goed kunnen gebruiken. Ik voelde me zeer vereerd om deel uit te mogen maken van zo’n inspirerend Nederlands-Bangla initiatief. De inzet van Hilde en Leonn, en dat van hun vrienden en familieleden in Rajarhat en Nederland liet weer eens zien hoe door innovatief denken, samenwerking en doorzettingsvermogen mooie initiatieven kunnen worden opgezet in ruraal Bangladesh.”